L’educació emocional

Als Grups d’Educació Emocional treballem les diverses dimensions que formen la intel·ligència emocional:

  • Coneixement i autoconsciència de les nostres emocions
  • Gestió de les mateixes: en el dia a dia, conflictes, timidesa, gelosia…
  • Motivació personal: què ens agrada, què volem, com aconseguir-ho, autoestima i seguretat…
  • Habilitats socials: relacions assertives, comunicar-nos ni passiva ni agressivament
  • Empatia: comprendre i entendre el que sent l’altre, posar-se al seu lloc

També treballem i parlem de la família, dels conflictes amb amics, pèrdues, i tot el que té a veure amb un treball de desenvolupament personal.

EL JOC COM A VIA TERAPÈUTICA

Els infants assimilen conceptes i eines si allò que fan els motiva, i no hi ha res més motivador que JUGAR, és a partir del joc que l’infant es mostra més receptiu per expressar-se i comunicar les coses que els passen, les emocions que senten; per això de cara a l’infant és important que li plantegeu aquesta activitat com una activitat on es fan jocs, en cap cas plantejar-li que vénen a treballar sinó a jugar amb altres nens i nenes.

A La Nau Espacial no fem teràpia, però sí que és cert que l’activitat té una finalitat terapèutica; en treballar en grups d’edat l’infant se sent escoltat i comprès per a iguals.

FUNCIONAMENT D’UNA SESSIÓ

  1. REBUDA: ens treiem les sabates, fem joc lliure durant uns minuts per avaluar l’estat emocional individual i grupal
  2. CERCLE D’ASTRONAUTES-EXPLORADORS: Ens preparem per “enlairar-nos” amb La Nau Espacial i començar a jugar
  3. COMENÇA EL JOC! (Activitat principal): jocs de pistes i detectius, circuïts i proves d’acció, dibuixos i manualitats, meditació, ioga, relaxació, música, expressió corporal, teatre, lectura i contes, jocs de taula, converses, petits debats…
  4. CONCLUSIONS de l’activitat en cercle
  5. ATERREM DE NOU A LA TERRA: Moment de calma (meditació / relaxació / silenci)
  6. SORTIDA

L’Extraescolar

Formacions i Xerrades